La Web de l’Ajuntament de Barcelona

Ajuda

Petició de Beneficis Fiscals sobre l'IBI


SUPÒSITS DE NO SUBJECCIÓ:

1) Carreteres, camins, resta de vies terrestres, béns de domini públic marítimo-terrestre i hidràulic, sempre que sigui d'aprofitament públic i gratuït: Certificació de l'Administració competent, sobre el destí i la gratuïtat de l'aprofitament dels immobles.

EXEMPCIONS:

1) Immobles propietat de l'Estat, CCAA o entitats locals, directament afectes a seguretat ciutadana i a serveis educatius i penitenciaris i els immobles de l¿Estat afectes a la defensa nacional: Certificació de l'Administració competent sobre el destí dels immobles.

2) Immobles de l' Església Catòlica , associacions confessionals no catòliques legalment reconegudes: Certificació de l'Arquebisbat o de l'Autoritat de l'associació confessional habilitada sobre la propietat i destí dels immobles.

3) Immobles propietat Creu Roja: Certificació sobre el destí dels immobles.

4) Terrenys ocupats per línies de ferrocarrils i edificis situats en aquests terrenys , destinats a estacions, magatzems o altre servei indispensable per l'explotació de les línies esmentades: Certificació de la destinació dels immobles.

5) Béns declarats expressa i individualment Monument o Jardí històric d'interès cultural:

- Declaració individual com monument o jardí històric d'interès cultural.
- Inscripció de l'immoble al Registre General corresponent

6) Fundacions:
- Declaració censal (model 036) on consti la comunicació a l'Agència estatal d'Administració Tributària de l'opció al règim especial de la Llei 49/2002 de 23 de desembre, de règim fiscal d'entitats sense finalitats lucratives i incentius fiscals al mecenatge.
- Escriptura pública de constitució.
- Estatuts de la fundació.
- Inscripció de la entitat en el Registre Públic corresponent.

7) Associacions declarades d'utilitat pública:
- Declaració censal (model 036) on consti la comunicació a l'Agència estatal d'Administració Tributària de l'opció al règim especial de la Llei 49/2002 de 23 de desembre.
- Acta fundacional formalitzada en escriptura pública.
- Estatuts de l'Associació.
- Declaració d'Utilitat Pública.
- Inscripció de l'entitat en el Registre Públic corresponent.

8) Centres docents concertats:
8.1 Primera vegada:
- Certificat del Departament d'Educació de la Direcció General de Recursos del Sistema Educatiu de la Generalitat de Catalunya, vigent per l'any que es demana l'exempció i que acrediti que el Centre és concertat.
- Informe de la Direcció General de Gestió Cadastral i Cooperació Tributària, acreditatiu de les superfícies dels edificis o conjunts urbanístics adscrits exclusivament a l'activitat educativa o a serveis complementaris d'ensenyament i d'assistència docent de caràcter necessari, amb indicació del valor cadastral assignat a cadascú dels elements citats, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 2b) del Reial Decret 2187/1995 de 28 de desembre.
8.2 Pròrrogues anuals:
- Certificat de la Direcció General de Recursos del Sistema Educatiu de la Generalitat de Catalunya del Departament d'Educació vigent per l'any que es demana la pròrroga i que acrediti que el Centre és concertat.

BONIFICACIONS:

1) Per obres de noves construccions de rehabilitació integral en edificis:
- Comunicació de la/es referència/es cadastral/s de l¿immoble/s sobre el/s que es van a realitzar les noves construccions i obres de rehabilitació integral.
- Comunicació de la data prevista d¿inici de les obres d¿urbanització o construcció de què es tracti, la qual haurà de fer-la el tècnic director competent.
- Acreditació que l¿empresa es dedica a l¿activitat d¿urbanització, construcció i promoció immobiliària, la qual es farà mitjançant la presentació dels estatuts de la societat.
- Acreditació que l¿immoble objecte de la bonificació no forma part de l¿immobilitzat, la qual es farà mitjançant certificació de l¿administrador/a de la societat.

2) Per habitatges de protecció oficial:
- Cèdula de qualificació definitiva de l¿habitatge de protecció oficial.

3) Organismes públics d'investigació i els d'ensenyament universitari sempre que estiguin directament afectes a la investigació o ensenyament universitari:
- Document públic de constitució de l'entitat.
- Estatuts de l'entitat.
- Certificació de la entitat sobre el destí dels immobles.

4) Família nombrosa:
En els casos en què dins la família nombrosa existeixi un o més membres discapacitats en grau igual o superior al 33%:
- Resolució o certificat de minusvalidesa de la Generalitat de Catalunya, o organisme equivalent de la Comunitat Autònoma corresponent, on especifiqui que el percentatge de minusvalidesa és en grau igual o superior al 33 per 100;
- O bé, resolució (no és vàlid certificat) de l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) reconeixent la condició de pensionista per incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa;
- O bé, resolució (no és vàlid certificat) del Ministeri d'Economia i Hisenda o del Ministeri de Defensa reconeixent una pensió de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.