Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Informe d'habitatge previ a un expedient d'obres

En el cas de projectes d’obres que comportin que els arrendataris i/o ocupants legals d’un habitatge o edifici no puguin fer-ne ús i tinguin dret a un allotjament provisional i/o de retorn, el resultat de la Consulta Prèvia per a la tramitació d'expedients d'obres indicarà, en aplicació de l’article 34 bis de l’ORPIMO, si és necessari o no demanar un Informe previ a la Gerència d’Habitatge de l’Ajuntament de Barcelona.

Els tipus d’obres són les contemplades en els següents supòsits:

  • Gran rehabilitació.
  • Increment de volum o sostre edificable sense intervenció global en l’edifici.
  • Consolidació, reforma o rehabilitació, que comporti una intervenció global en els fonaments o l’estructura de l’edifici.
  • Reforma o rehabilitació amb modificació de l’ús principal de l’edifici.
  • Demolició parcial d’edificis catalogats d’interès nacional (A) o d’interès local (B), demolició total o parcial d’edificis urbanísticament protegits (C), d’edificis urbanísticament considerats de nivell (D) i d’edificis integrats en conjunts protegits.
  • Demolició d’edificis no inclosos en l’apartat anterior.

Aquest informe s’ha d’incorporar a la documentació necessària per a l’obtenció de l’Informe d’idoneïtat tècnica per a projectes d’expedients d’obres i per tant és previ a la sol·licitud de llicència  o comunicat d’obres.

Com tramitar

Internet
Amb certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu finalitzar el tràmit per internet: sol·licitar l'informe, aportar la documentació necessària i presentar-ho tot al registre telemàtic de l'Ajuntament de Barcelona.

El tràmit també us permet aportar documentació a un expedient ja iniciat.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?

El formulari demanarà que us identifiqueu amb un certificat digital i que feu ús de la signatura electrònica per presentar la sol·licitud al registre telemàtic. Consulteu la llista de certificats digitals acceptats en aquest portal i els components tècnics que requereix la signatura electrònica.

  1. Escolliu entre les dues opcions disponibles:

  2. Empleneu el formulari i confirmeu les dades.

  3. Adjunteu els arxius o fitxers de la documentació necessària pel tràmit.

    Consulteu les condicions que han de complir els documents electrònics perquè s'acceptin en aquest portal i la manera de generar-los.

  4. Signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemàtic.

I desprÚs...

Una vegada revisada la documentació, la Gerència d’Habitatge, emetrà per correu electrònic l'informe previ que indicarà si el resultat és:

  • Favorable a la concessió de la llicència o comunicat d’obres, doncs el Pla de reallotjament i/o retorn és adequat.
  • Favorable amb condicions, i en aquest cas ha d’expressar  les condicions imposades.
  • Desfavorable, i en aquest cas ha d’exposar per quins motius, per tal de poder sol·licitar un nou informe.
Tingueu a mÓ
  • N˙mero d'expedient de l'informe
  • ╔s el n˙mero que es genera en el moment de solĚlicitar l'informe. Va precedit de les lletres IN.

  • N˙mero Identificador de la consulta
  • ╔s el n˙mero format per dues parts (vuit xifres, un guiˇ i dues xifres (xxxxxxxx-xx)) que figura a la part superior dreta del full informatiu de la consulta, obtingut al finalitzar el trÓmit de "Consulta prŔvia per a la tramitaciˇ de permisos d'obres".

Qui ho pot demanar?
  • El tècnic/a que ha elaborat la documentació.
  • La persona física o jurídica que serà titular de les obres.
Documentaciˇ

Cal aportar un pla de reallotjament provisional i retorn que contingui una memòria, pressupost del pla i, si escau, documentació annexa.

La memòria haurà de contenir com a mínim:

a) Pel que fa al pla de reallotjament 

  • Identificació dels propietaris i/o ocupants legals amb la indicació i descripció de les característiques de les entitats que han de ser objecte de reallotjament.
  • Forma de reallotjament.
  • Superfície, característiques i ubicació dels allotjaments provisionals.
  • Durada prevista de l’allotjament provisional.
  • Temps restant fins a la finalització dels contractes de lloguer un cop reallotjats, si és el cas.
  • Calendari del Pla de reallotjament (data prevista de trasllat l’allotjament provisional, data prevista de retorn, etc.).
  • Justificació de la solució escollida en relació a l’allotjament provisional.

b) Pel que fa al dret de retorn:

  • Identificació dels propietaris i/o ocupants legals amb la indicació i descripció de les característiques de les entitats originals que han de ser objecte de retorn.
  • Identificació i descripció de les característiques de l’entitat de retorn.
  • Data màxima prevista pel retorn.
  • Temps restant fins a la finalització dels contractes de lloguer un cop retornats, si és el cas.
  • Justificació de la solució escollida pel retorn en relació als requisits de l’article 19.2 del Reial Decret Legislatiu 7/2015 de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei del Sòl i Rehabilitació Urbana.

c) Excepcionalment, pel cas en que no sigui possible exercir el dret de retorn:

  • Identificació dels propietaris i/o ocupants legals, amb la indicació i descripció de les característiques de la corresponent entitat, que resulten afectats per la impossibilitat del retorn.
  • Indemnització prevista, forma i termini/s de pagament.
  • Justificació de la impossibilitat d’exercir el dret de retorn.
Dates

Termini de sol·licitud:

  • L'informe ha de ser previ a la sol·licitud de llicència o comunicat d'obres.

Termini de lliurament:

  • L'Ajuntament ha d'emetre l'informe en un termini de 30 dies.
  • Passat el termini abans esmentat sense que s'hagi obtingut l'informe, la persona sol·licitant pot continuar el procés de sol·licitud de llicència o comunicat d'obres presentant, en lloc de l'informe, còpia del rebut de petició d'informe previ d’habitatge.
Preu

    Tràmit gratuït.

Organisme responsable
TrÓmits relacionats
Darrera actualitzaciˇ  05 / 07 / 2018