El tràmit permet demanar subvencions destinades a la realització d’obres menors en locals ubicats en el terme municipal de Barcelona, utilitzats per entitats religioses i iniciades a partir de l'1 de juliol de 2017 i finalitzades abans del 31 de desembre de 2018.
Els projectes a subvencionar, hauran de millorar les condicions de l’interior dels locals per tal de que aquestes instal·lacions compleixin les condicions tècniques mínimes i necessàries per tal de:
Les obres menors que poden subvencionar-se són obres que compleixin els requeriments exigits en la l’Ordenança Reguladora dels Procediments d’Intervenció Municipal en Obres en regim d’intervenció administrativa tipus:
Comunicat:
Assabentat
Cal saber que resten fora de l'àmbit d'aplicació d'aquestes subvencions:
Podeu finalitzar el tràmit per internet: descarregar els documents de sol·licitud, emplenar-los, annexar-los i presentar-los al registre telemàtic de l'Ajuntament de Barcelona, sense que calgui adjuntar cap altra documentació administrativa addicional.
També podeu presentar al registre telemàtic:
Per accedir al tràmit us haureu d’identificar amb un certificat digital per presentar la sol·licitud al registre telemàtic.
Consulteu la llista de certificats digitals acceptats en aquest portal i els components tècnics que requereix la signatura electrònica.
Abans de fer la sol·licitud de subvenció haureu de descarregar-vos i emplenar els documents que trobareu en l’apartat Documentació d’aquest tràmit.
Seleccioneu una opció:
-Sol·licitud de subvenció: us permetrà tramitar la sol·licitud de subvenció dins del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria.
-Annexió de documents a sol·licituds registrades: us permetrà annexar documentació que complementi una sol·licitud ja presentada per registre telemàtic; presentar al·legacions a una proposta de denegació o concessió de subvenció; presentar justificacions de la despesa efectuada.
Empleneu el formulari.
Adjunteu els arxius dels documents de la sol·licitud. Consulteu les condicions que han de complir els documents electrònics perquè s'acceptin en aquest portal i la manera de generar-los.
Confirmeu les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemàtic.
I després...
Entitats religioses inscrites en el registre d'entitats religioses creat pel Reial Decret 142/1981, de 9 de gener, sobre l'organització i funcionament del Registre d'entitats religioses i, en cas que no procedeixi la inscripció, les que disposin d'autorització de l'autoritat eclesiàstica o religiosa competent, reconeguda jurídicament.
Associacions i/o entitats amb personalitat jurídica pròpia vinculades a les diferents confessions i comunitats religioses legament reconegudes que tinguin com objecte la realització d'actes de culte i que així ho indiqui en els seus estatuts.
Associacions i/o entitats amb personalitat juridíca pròpia vinculades a les diferents confessions i comunitats religioses legalment reconegudes i que aquesta activitat es demostri mitjançant la memòria d'activitats de l'any anterior i d'una declaració responsable per part de la persona representant de l'entitat.
En relació amb el local on es pretengui fer les obres, han d'acreditar:
Caldrà acreditar també:
Documentació per sol·licitar la subvenció:
1) Instància normalitzada de sol·licitud de subvenció, que inclou declaracions responsables (model annex a la convocatòria).
2) Projecte (model annex a la convocatòria), que inclou memòria de les obres a realitzar si s'escau, on quedin explicitades les necessitats de l'obra i les possibles consqüències derivades de la no realització d'aquestes.
3) Pressupost desglossat (model annex a la convocatòria) de les despeses de les obres a realitzar i si es preveu subcontractar l'execució de l'obra, el pressupost elaborat per l'empresa especialitzada.
4) Documentació gràfica de l'estat actual de l'espai a què fa referència el projecte (fotografies, vídeo...).
5) Documentació que acrediti el dret de la entitat en relació al local:
6) En el cas de locals arrendats o cedits, autorització per a la realització de les obres signada per part de la propietat (model annex a la convocatòria).
7) Acreditació d'inscripció al registre corresponent:
8) En el cas de centres de cultes preexistents a l'entrada en vigor del decret 94/2010 de 20 de juliol, de desplegament de la Llei 16/2009 de 22 de juliol dels centres de culte, declaració responsable signada per la persona representant de l'entitat, acreditant la seva existència i activitat prèvia al decret.
9) Model de transferència bancària (model annex a la convocatòria).
Documentació per justificar la subvenció atorgada:
La justificació es durà a terme mitjançant el lliurament, per part dels beneficiaris, de:
a) Un compte justificatiu simplificat que constarà de:
- Una memòria d’actuació amb indicació de les activitats realitzades i resultats obtinguts, així com acreditació gràfica de l’estat del local previ i posterior a les obres proposades.
- Una memòria econòmica que inclourà una relació d’ingressos i subvencions que hagin finançat el projecte, una relació classificada de les factures o documents de valor probatori equivalent (amb el corresponent comprovant de pagament), corresponents a la subvenció municipal, que hauran de complir els requeriments establerts en l’article 6 del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel RD 1619/2012, de 30 de novembre.
Aquestes factures o documents de valor probatori equivalent hauran de ser documents originals que s’invalidaran fent constar "Aquest document ha servit per justificar una subvenció atorgada per l’Ajuntament de Barcelona". Si l’entitat sol·licita la devolució d’aquests documents originals invalidats se substituiran per fotocòpies compulsades.
b) En el cas de les subvencions superiors a 60.000 EUR, una relació de totes les factures pagades, així com una acreditació del cost total de l’activitat subvencionada mitjançant compte justificatiu amb informe d’auditor, d’acord amb l’Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, que aprova les normes d’actuació dels auditors de comptes en la revisió de comptes justificatives de subvencions, en l’àmbit del sector públic estatal. L’informe d’auditor es durà a terme per part d’auditors inscrits en el Registre Oficial d’Auditors de Comptes. En cas que els comptes anuals del beneficiari estiguin auditats, l’auditor ha de ser el mateix que auditi aquests comptes.
Cal que mitjançant l’auditoria també s’acrediti el pagament de les despeses, així com els imports i la procedència dels ingressos de l’activitat subvencionada.
c) Control inicial d’activitat superat, en cas que procedeixi, un cop finalitzades les obres, quan la subvenció es destini a la realització d’obres.
d) Còpia de la documentació requerida per a la tramitació de la corresponent obra segons el que es determina a la normativa reguladora dels procediments d’intervenció municipal en les obres.
e) Una carta de reintegrament per al supòsit de romanents no aplicats.
Any 2018:
Any 2017:
El termini per a l'atorgament de les subvencions serà, com a màxim de sis mesos a comptar des de la data de tancament del període de presentació de les sol·licituds. La manca de resolució dins el termini indicat tindrà efectes desestimatoris.
La resolució definitiva posarà fi a la via administrativa, contra la qual els interessats podran interposar, recurs de reposició en el termini d'un mes o recurs contenciós administratiu o qualsevol que considerin convenients per a la defensa dels seus interessos.
La quantia de la subvenció podrà arribar al 100% del cost total del projecte.
S’haurà de justificar el 100% del cost total del projecte amb despeses a nom de l’entitat sol·licitant i beneficiària de la subvenció, efectuades durant el període d’execució del projecte.
En cap cas es consideraran despeses subvencionables: