Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Mobile ID. Gestiˇ de la identitat digital

La identitat digital al mòbil (Mobile ID) es pot bloquejar i revocar (donar de baixa).

El bloqueig pot ser voluntari o involuntari:

Bloqueig voluntari: L'usuari bloqueja la seva identitat perquè no es pugui utilitzar per autenticar-se, signar documents electrònics, rebre sms o alertes. Per desbloquejar un bloqueig voluntari només es necessita el pin.

Bloqueig involuntari: quan s’introdueix el pin de manera errònia 3 vegades.O quan l'usuari s'adreça a una entitat de registre per bloquejar la seva identitat. En el cas d’usuaris registrats, es dóna de baixa la identitat i si es vol utilitzar de nou, caldrà tornar a registrar-se. Si la identitat té el nivell acreditat, per desbloquejar-la caldrà escriure el CAID (Codi d’activació de la identitat digital) a l'app. Si la identitat té el nivell certificat, en introduir el CAID quedarà en nivell acreditat i caldrà tornar a demanar la certificació des de l'app.

Revocació: La identitat digital s'ha de revocar quan es canvia de número de telèfon, si s'ha perdut el mòbil, s'ha cedit o ha estat robat, o si el pin o el CAID han estat compromesos.

Compareixença  a les oficines d'atenció ciutadana: la autoacreditació per internet mitjançant el portal de tràmits no permet accedir al nivell certificat, perquè requereix presentar-se davant l'administració.

Atenciˇ

Per acreditar, bloquejar o donar de baixa la identitat mitjançant el web de Firmaprofesional, cal disposar d'un dels següents certificats digitals:

  • DNI electrònic
  • Certificats de persona física reconeguts de Firmaprofesional
  • Consorci AOC: CPIXSA-1, CPIXSA-2, CPISR-1, CPISR-2

Com tramitar

Amb certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu bloquejar o revocar la vostra identitat si sou usuari acreditat o certificat.

Si només esteu registrat, podeu revocar (donar de baixa) la vostra identitat.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?
  1. El formulari demanarà que us identifiqueu amb un certificat digital.

    Només els usuaris acreditats poden bloquejar-se per mitjà d'aquest tràmit. La revocació la pot fer tant l'usuari registrat com l'acreditat.

    Accediu al tràmit de mobileID i aneu a:

    Per bloquejar o donar de baixa la vostra identitat cliqueu aqui

    Escolliu el motiu pel qual voleu bloquejar o donar de baixa la identitat.

I desprÚs...

Si heu bloquejat la vostra identitat, podeu recuperar-la des del mòbil, introduint el CAID a l'app.

Si heu revocat la vostra identitat el tràmit haurà finalitzat.

Qui ho pot demanar?

Persones més grans de 18 anys que disposin d'identitat acreditada en el seu smartphone.

Preu

    Tràmit gratuït.

Organisme responsable
TrÓmits relacionats
Darrera actualitzaciˇ  18 / 07 / 2018