Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Targeta per al ve´ns i ve´nes dels barris adjacents al Park GŘell

El Park Güell és un espai emblemàtic de la ciutat de Barcelona, declarat Patrimoni Mundial de la Unesco, que rep diàriament una gran afluència de visitants.

Per evitar que la massificació turística degradi aquest patrimoni arquitectònic, el 25 d'octubre de 2013 va entrar en vigor la nova normativa que regula l'accés al parc dels visitants. Aquesta normativa garanteix el lliure accés al parc dels veïns i veïnes dels barris del Coll, Vallcarca-Penitents, La Salut, El Carmel i Can Baró, mitjançant una targeta d'accés.

El tràmit permet sol·licitar la targeta als residents dels barris adjacents al Park Güell, o un duplicat de la mateixa, en cas de pèrdua, deteriorament o robatori.

Cal tenir en compte que s'emetrà una targeta per cada membre de la unitat familiar empadronat en el domicili que ho sol·liciti.

Com tramitar

QuŔ podeu fer?

Podeu sol·licitar la targeta per accedir lliurement a la zona monumental del Park Güell.

També podeu sol·licitar un duplicat, en cas de pèrdua, deteriorament, robatori o modificació de dades (nom i cognoms, NIF) de la targeta.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?

Per demanar la targeta o el duplicat caldrà concertar cita prèvia en alguna de les següents oficines d'atenció ciutadana:

  • Gràcia
  • Horta Guinardó
  • Sant Miquel

Podeu sol·licitar la cita accedint al tràmit Cita amb l'Ajuntament de Barcelona.

El dia de la cita, adreceu-vos a l'oficina d'atenció ciutadana escollida, proporcioneu les vostres dades personals i, si s'escau, les dades de les persones que conviuen en el vostre domicili.

I desprÚs...

  • Si tot és correcte, en un termini de 12 dies laborables, l'Ajuntament us lliurarà la targeta o targetes al domicili d'empadronament, per correu postal.
Qui ho pot demanar?
  • Els ve´ns i ve´nes majors d'edat dels barris d'El Coll, Vallcarca - Penitents, La Salut, El Carmel i Can Barˇ, en nom seu i de totes les persones que viuen al domicili.
  • Pare, mare o tutor empadronat a la zona, en el cas de menors d'edat que no convisquin amb ell.
Documentaciˇ

Per demanar la targeta o el duplicat, caldrà mostrar el document d'identitat de la persona que fa la sol·licitud i aportar còpia de la documentació següent:

  • Document que acrediti la filiació del menor amb el pare, mare o tutor en cas de menors no empadronats a la zona (per exemple: llibre de família, certificat de naixement, etc).
  • Declaració de pèrdua feta a una comissaria, en el cas de demanar un duplicat per pèrdua.
  • Denúncia per robatori, en el cas de demanar un duplicat per sustracció.

Per demanar un duplicat de la targeta per deteriorament caldrà lliurar la targeta deteriorada.

Per demanar un duplicat de la targeta per modificació de dades personals caldrà mostrar original del document d'identificació on constin les dades correctes.

On es pot fer?
Dates

La targeta no caduca.

Preu

    Gratuïta.

Organisme responsable
Darrera actualitzaciˇ  30 / 11 / 2018