Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Suspensió, habilitació i revocació del certificat digital Idcat

S'ha de suspendre el certificat digital quan es té la sospita que s'ha perdut, l'han robat o està malmès. També cal suspendre'l si l'ordinador s'ha espatllat.

La suspensió és reversible en el termini màxim de 120 dies, passats els quals si no s'ha habilitat de nou, es considerarà que no se'n vol fer ús mai més i quedarà definitivament revocat (anul·lat).

L'habilitació consisteix en aturar la suspensió i tornar a activar el certificat.

La revocació suposa que el certificat digital Idcat deixa de ser vàlid. El certificat pot ser revocat per voluntat del seu titular o si es superen 120 dies de suspensió sense habilitar-lo.

En el cas que es vulgui canviar de correu electrònic també caldrà revocar el certificat i demanar-ne posteriorment una nova emissió.

Com tramitar

Presencialment
Què podeu fer?

Podeu anar a qualsevol oficina d'atenció ciutadana, amb cita prèvia, per demanar la suspensió, habilitació o revocació del certificat.

Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?

La suspensió s'ha de demanar trucant a Catcert.

Per a totes les tramitacions amb el certificat Idcat que es fan a les oficines d'atenció ciutadana cal demanar cita prèvia. Podeu demanar cita en aquest enllaç.

Per sol·licitar l'habilitació o la revocació del certificat cal adreçar-se personalment a qualsevol oficina d'atenció ciutadana amb la documentació.                          
Per canviar el correu electrònic caldrà adreçar-se a l'oficina d'atenció ciutadana, demanar la revocació del certificat i després sol·licitar-ne una nova emissió, amb el correu electrònic modificat. 

Qui ho pot demanar?

la persona interessada.

 

Documentació
  • Original i fotocòpia del document d'identitat
  • En cas de revocació per canvi de document d'identitat (de nie a dni), caldrà presentar certificat del registre civil.
On es pot fer?
Preu

    Gratuït.

Organisme responsable
Darrera actualització  11 / 05 / 2017