Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Cita amb l'Ajuntament de Barcelona

El tràmit permet sol·licitar cita prèvia amb diverses oficines de tramitació de l'Ajuntament de Barcelona:

1) Cita amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) per a rebre informació general i efectuar tràmits sobre:

  • Gestions relacionades amb el Padró Municipal d'Habitants
  • Permisos d'obres: qualsevol tramitació relacionada amb llicències i comunicats d'obres
  • Permisos d'activitat: qualsevol tramitació relacionada amb llicències i comunicats d'activitat
  • Permisos d'ocupació de la via pública: qualsevol tramitació relacionada
  • Urbanisme: qualsevol consulta o tramitació relacionada amb llicències, certificats i al·legacions
  • Hisenda Municipal: qualsevol consulta o tramitació relacionada amb impostos, taxes, preus públics, multes, certificats i al·legacions
  • Gestions relacionades amb animals de companyia: alta al cens, llicència gossos perillosos
  • Obtenció de certificats digitals: Mobileid i Idcat
  • Park Güell: obtenció de la targeta de veí i inscripció al registre Gaudir Més
  • Presentació i registre de documentació: factures, documentació complementària a un expedient en curs...
  • Presentació i registre de sol·licituds: subvencions, premis,Targeta Rosa,...
  • Parades de llibres i roses per la Diada de Sant Jordi

2) Cita amb l'Oficina d'Atenció a les Empreses:

  • Servei d'acompanyament municipal per a iniciar una activitat a Barcelona: tramitació expedients d'activitats, obres i via pública.
  • Consultes sobre els plans d'usos dels districtes.
  • Presentació de sol·licituds de subvencions adreçades a emprenedors, autònoms i empresaris per als Programes: Barcelona, Foment de l'inici de nova activitat / Barcelona, Afavorint la continuïtat empresarial / Barcelona es Compromet.
  • Presentació de sol·licituds de subvencions d'IBI adreçades a empreses generadores d'ocupació estable.

3) Cita a l'Oficina de l'Habitatge per a temes de:

  • Ajuts i borsa de lloguer d'habitatges
  • Assessorament i informació general
  • Cèdules d'habitabilitat
  • Habitatge protegit
  • Rehabilitació

4) Cita amb l'Arxiu Municipal Contemporani pels temes següents:

  • Consulta general
  • Registre civil

5) Cita amb el Departament d'Informació i Documentació Urbanística pels temes següents:

  • Consultes planejament
  • Qualificació de finques afectades

6) Cita amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana de la plaça Sant Miquel pels temes següents:

  • Informació bàsica sobre tributs de la Generalitat
  • Recepció d'autoliquidacions de l'Impost de transmissions patrimonials i actes jurídics documentats i de l'Impost sobre successions i donacions
  • Emissió de cartes i de certificats de pagament
  • Recollida de dades del contribuent (còpia declaració de l'IRPF)

El tràmit permet també consultar la cita demanada o cancel·lar-la.

Atenciˇ

No podreu obtenir cita per al mateix dia en què feu la sol·licitud. Per cada cita que demaneu podeu fer una única tramitació.

En el cas de l'Arxiu Contemporani, el 010 únicament dóna cita per a temes sobre Registre Civil. Per a consultes generals sobre l'Arxiu o cites amb el Departament d'Informació i Documentació Urbanística, es pot demanar cita:

Les cites per a tràmitacions que es fan a les oficines d'atenció ciutadana  es poden demanar mitjançant el telèfon 900 226 226.

Com tramitar

Sense certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu donar d'alta, consultar o cancel·lar una cita amb l'Ajuntament de Barcelona.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?
  1. Seleccioneu  una opció:

     

    Sol·licitud d'una cita amb l' Ajuntament de Barcelona.

    Cancel·lació d'una cita, si voleu anul·lar una cita que havíeu concertat prèviament.

    Consulta d'una cita, si voleu visualitzar el detall d'una cita que havíeu concertat prèviament.

     

  2. Empleneu el formulari i confirmeu-ne les dades.

I desprÚs...

  • Imprimiu el justificant del tràmit realitzat (document en format PDF) on constaran les dades de la cita, si heu fet una alta o una consulta de cita.
  • Confirmeu la cancel·lació de la cita, en el cas de baixa de cita.
Qui ho pot demanar?

Qualsevol persona.

La cita sempre s'ha de concertar a nom de la persona que anirà a l'oficina, encara que hagi de fer la gestió per a una altra.

Persones jurídiques i professionals de la gestió que desitgin efectuar qualsevol tramitació relacionada amb la Hisenda Municipal han de fer-ho o obtenir més informació mitjançant la pàgina web de l'Institut Municipal d'Hisenda. Únicament podrà demanar cita per aquells tràmits no disponibles de manera telemàtica.

Documentaciˇ

Per demanar cita prèvia no cal aportar documentació.

La documentació a aportar serà la específica del tràmit pel qual heu demanat la cita. Consulteu el tràmit en concret per informar-vos de la documentació necessària.

El dia de la cita caldrà portar el número de referència de la cita i l'original del document d'identificació personal (DNI, NIF, passaport). 

Dates

En qualsevol moment.

Preu

    Tràmit gratuït

Organisme responsable
TrÓmits relacionats