És necessari demanar un permís per fer fotografies o filmacions a la via pública en cas que s'hagi d'utilitzar un trípode o alguna instal·lació de característiques especials durant la realització dels treballs audiovisuals.
Depenent del tipus d'ocupació es podran obtenir dos tipus de permís.
Autorització bàsica d'ocupació de l'espai públic per a filmacions:
Llicència d'ocupació de l'espai públic per a filmacions:
Cal saber que:
Per filmar o fotografiar espais tancats o parcs de la ciutat cal consultar el tràmit Permís de filmació i fotografia a diversos parcs i espais tancats de la ciutat.
Abans de sol·licitar la Llicència d'ocupació de l'espai públic per a filmacions és necessari que efectueu l'autoliquidació de taxes de tràmits gestionats per la Guàrdia Urbana i realitzeu el seu pagament.
Podeu finalitzar el tràmit per internet per a sol·licitar la Llicència d'Ocupació de l'espai públic per a filmacions: emplenar el formulari, adjuntar-hi la documentació necessària i presentar la sol·licitud per internet.
Aquest tipus de llicència s'ha de sol·licitar amb una antelació mínima de 5 dies hàbils (comptats de dilluns a divendres).
Un cop presentada la sol·licitud per internet i fins que l'Ajuntament no hagi resolt la concessió o denegació de la llicència, podeu enviar els arxius corresponents a la documentació necessària per al tràmit, si no ho vau fer en presentar la sol·licitud.
A més, podeu demanar que s'anul·li la sol·licitud presentada per internet (un cop concedit el permís o en termini de resolució), fins al dia abans de la data que vau indicar com a la destinada a les tasques de filmació o fotografia. D'aquesta manera el tràmit quedarà sense cap efecte.
Per sol·licitar la Llicència d'Ocupació de l'espai públic per a filmacions ho heu de fer amb Certificat Digital i heu d'estar inscrits prèviament al Registre Municipal d'empreses de Filmacions.
En el cas que les tasques que heu de fer tinguin característiques de l'autorització bàsica, per demanar el permís per internet heu de seguir el procediment d'aquest mateix tràmit que indica com es tramita sense certificat digital.
El formulari demanarà que us identifiqueu amb un certificat digital. Consulteu la llista de certificats digitals acceptats en aquest portal.
Seleccioneu una opció:
Empleneu el formulari.
Adjunteu els arxius o fitxers de la documentació necessària per al tràmit i confirmeu les dades.
Consulteu les condicions que han de complir els documents electrònics perquè s’acceptin en aquest portal i la manera de generar-los.
I després...
Les empreses productores de filmacions i fotografies, o la persona que les representi, que estiguin inscrites al Registre d'Empreses de Filmacions de l'Ajuntament de Barcelona.
Per a l'Autorització bàsica d'ocupació només cal que la persona responsable s'identifiqui amb el NIF, adreça i telèfon de contacte.
Per a la Llicència d'Ocupació de l'Espai Public:
-En el cas d'exempció de pagament caldrà aportar còpia del document acreditatiu de què la petició prové d'una administració pública.
-En el cas de no subjecció al pagament caldrà aportar còpia de l'escrit del centre d'ensenyament reglat, degudament signat, on consti que es demana el permís com exercici acadèmic i amb el segell del centre.
Per la utilització privativa del domini públic municipal i la prestació d'altres serveis:
Rodatges de pel·lícules, vídeos i enregistraments televisius de caràcter publicitari o comercial amb finalitat lucrativa, amb independència del pagament d'altres serveis que es requereixin i amb l'autorització municipal prèvia:
Realització de maquetes i sessions fotogràfiques amb finalitat lucrativa, independentment del pagament d'altres serveis que requereixin autorització municipal prèvia:
Per la prestació de serveis de la Guàrdia Urbana amb motiu de tasques relacionades amb la càrrega i descàrrega de materials o d'altres treballs, quan s'ocupa la via pública: