Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Certificat digital idCAT

L'idCAT és un certificat digital emès per l'Agència Catalana de Certificació CATCert que assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques i garanteix la identitat dels ciutadans mitjançant una signatura electrònica.

Amb l'idCAT els ciutadans poden accedir al serveis més avançats de tramitació del portal de tràmits de l'Ajuntament de Barcelona, com la Carpetà del Ciutadà, i realitzar tràmits d'altres administracions com ara presentar la declaració de l'IRPF amb tota la seguretat jurídica i tècnica. L'idCAT també permet signar correus electrònics i formularis web.

L'Ajuntament de Barcelona expedeix el certificat digital idCAT i les seves renovacions a les oficines d'atenció ciutadana. Abans de la seva caducitat, Catcert us enviarà una carta informant que el certificat és a punt de caducar i com heu de fer per renovar-lo.

L'accés al certificat digital està protegit amb una clau secreta (PIN).

El certificat digital Idcat es pot instal·lar també en un dispositiu mòbil: ios o android. Consulteu com es pot instal·lar i d'altres usos que pot tenir el certificat a la web de Catcert

Atenciˇ

A causa de l'actualització de sistemes informàtics, el canal telemàtic d'aquest tràmit no es troba disponible. Podeu obtenir el certificat digital idCAT directament accedint al web del Consorci d'Administració Oberta de Catalunya.

Com tramitar

Sense certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu emplenar el formulari per solĚlicitar el certificat digital i posteriorment continuar el trÓmit de manera presencial o bÚ podeu descarregar-vos el certificat si ja disposeu de la paraula de pas necessÓria.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?
  1. Seleccioneu una opció:

     

    • Sol·licitud de l’idCat
    • Descàrrega de l’idCat, prèviament caldrà haver efectuat la sol·licitud.
  2. Empleneu el formulari i confirmeu-ne les dades.

I desprÚs...

  • En el cas d'haver escollit l'opció "Sol·licitud l'idCat", serà necessari concertar cita prèvia a qualsevol Oficina d'Atenció Ciutadana accedint a aquest enllaç. El dia de la cita, adreceu-vos a l'oficina escollida  amb la documentació necessària per fer la tramitació. Consulteu el canal presencial d'aquest mateix tràmit.
  • Si heu escollit l'opció "Descàrrega de l'idCat" podreu instal·lar en el vostre ordinador, el certificat idCAT, així com el programari necessari per al seu correcte funcionament. Recordeu que caldrà fer la instal·lació en el mateix aparell en què, prèviament, vàreu fer la sol·licitud.
Tingueu a mÓ
  • Dades de la persona solĚlicitant
  • Nom, cognoms, n˙mero de document d'identificaciˇ i adreša de correu electr˛nic.

Qui ho pot demanar?

Qualsevol persona fÝsica major d'edat.

La validaciˇ del certificat digital davant de l'entitat de registre colĚlaboradora l'ha de fer obligat˛riament la persona titular del certificat.

Excepcionalment, ho pot demanar una altra persona en nom del titular amb la solĚlicitud del certificat digital legitimada mitjanšant una acta notarial.

Documentaciˇ

Per a realitzar la sol·licitud no cal aportar documentació.

En el moment d'adreçar-vos a qualsevol Oficina d'Atenció Ciutadana caldrà aportar original i fotocòpia del document d'identificació personal (sense retallar), que haurà d'estar vigent:

  • NIF (DNI amb lletra)
  • NIE (en format carnet)
  • NIE diplomàtic (targeta d'acreditació d'identitat de missions diplomàtiques)
  • DNI d'altres països*
  • Passaport + certificat del NIE
  • Passaport*

* Els certificats digitals donats d'alta amb passaport de qualsevol país o dni d'altres països no permeten fer tràmits autenticats amb l'Ajuntament de Barcelona, únicament permet signar i encriptar documents o correus electrònics.

Els ciutadans de la Unió Europea s'han de donar d'alta,  amb el número de NIE. El document (certificat) d'atorgament del NIE a ciutadans de la Unió Europea no té cap valor identificatiu per si sol, però acompanyat del passaport o del DNI del país d'origen s'acceptarà i es donarà d'alta amb la numeració del NIE.

El document identificatiu ha de ser vigent en el moment de la seva presentació.

Original i fotocòpia de l'acta notarial, en cas de fer la sol·licitud en nom d'una altra persona.
Original i fotocòpia del document d'identitat de la persona que fa la sol·licitud.

 

Dates

El certificat es pot demanar en qualsevol moment.

Termini de validesa:á4 anys.

Renovaciˇ: es pot solĚlicitar la renovaciˇ 2 mesos abans de la seva caducitat.

Preu

    Gratuït.

Organisme responsable