Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Cita amb l'Institut Municipal d'Hisenda

El tràmit permet demanar dia i hora per ser atès a l'Institut Municipal d'Hisenda. També permet consultar una cita demanada prèviament o cancel·lar-la.

Cal tenir en compte que:

1. No podreu obtenir cita per al mateix dia en què feu la sol·licitud. En cada cita es pot efectuar un màxim de 4 tramitacions.

2. Els professionals de la gestió i les entitats jurídiques només poden demanar cita a l'Institut Municipal d'Hisenda quan el tràmit que hagin de fer no es pugui efectuar de manera telemàtica o la informació no estigui disponible al web de l'IMH.

3. L'Ajuntament us ofereix un servei gratuït de recepció d'avisos per SMS al telèfon mòbil per recordar-vos que teniu una cita amb l'Institut Municipal d'Hisenda, independentment de si l'heu concertat per internet, trucant per telèfon o presencialment.  La subscripció del servei es fa mitjançant la Carpeta del Ciutadà o la Carpeta de les Empreses i Entitats.

Atenciˇ

La cita prèvia és necessària per fer consultes o realitzar qualsevol tràmit presencial a l’Institut Municipal d’Hisenda, excepte en els casos següents (consulteu els horaris d'atenció de l'IMH):

a) Indistintament, persones físiques o jurídiques:

-Per registrar documentació.

-En el cas que el ciutadà s'adreci a l’entitat bancària a pagar un rebut que està dins del termini de pagament i no li puguin cobrar per causes relacionades amb les dades de cobrament, prèvi lliurament d'aquest rebut a la recepció de l'IMH, se li donarà un de nou per tal que pugui efectuar el pagament.

-Consultes relacionades amb embargament de béns immobles. Les persones que, havent rebut una diligència d’embargament d’un bé immoble, volen pagar el deute o consideren que no és correcte, s’han d’adreçar directament a la Recepció de l’Institut Municipal d’Hisenda en horari específic d’atenció.

b) Únicament persones físiques (les persones jurídiques han de fer el tràmit de forma telemàtica):

-Per acreditar la representació, a requeriment de l’Ajuntament de Barcelona, en relació amb al·legacions o recursos contra multes.

Com tramitar

QuŔ podeu fer?

Podeu demanar dia i hora per a ser atès a l'Institut Municipal d'Hisenda. També podeu consultardonar de baixa una cita ja concertada, amb independència del canal utilitzat per sol·licitar-la.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?

Entreu a l'app Mobileid, accediu a Serveis i escolliu Cita amb l'Ajuntament de Barcelona.

Seleccioneu el tipus de cita que voleu demanar i escolliu el dia i l'hora

I desprÚs...

Sol·licitud i consulta de cita:

  • Si demaneu o consulteu la cita obtindreu el comprovant amb les dades de la cita, que podeu imprimir o guardar al mòbil.
  • Aneu a l'Institut Municipal d'Hisenda el dia concertat i aporteu tota la documentació relacionada amb el tema a tractar. Caldrà comunicar en la recepció de l'Institut Municipal d'Hisenda el codi de cita.
  • Recordeu que les cites s'anul·len als 15 minuts de retard del ciutadà.

Cancel·lació de cita:

  • Un cop donada de baixa la cita, no caldrà efectuar cap altra gestió.
Qui ho pot demanar?

Únicament persones físiques amb qualsevol dels nivells (registrat, acreditat o certificat) de Mobileid (identitat digital al mòbil).

Els professionals de la gestió i les entitats jurídiques només poden demanar cita a l'Institut Municipal d'Hisenda quan el tràmit que desitgin efectuar no es pugui fer de manera telemàtica o la informació no estigui disponible al web de l'IMH. En aquest cas hauran de concertar cita prèvia a través del canal telemàtic d'aquest mateix tràmit.

Documentaciˇ

Per demanar cita, no cal aportar documentaciˇ.

Per donar de baixa la cita serÓ necessari disposar del codi de cita.

Per assistir a la cita, cal aportar aquesta documentaciˇ:

Si la persona que vol realitzar el trÓmit Ús la persona titular:

  • Original del seu DNI, NIF o NIE

Si la persona que vol realitzar el trÓmit ho fa en nom de la persona titular

  • Fotoc˛pia del DNI, NIF o NIEáde la persona representant
  • Autoritzaciˇ signada per la persona titular
  • Fotoc˛pia del DNI, NIF o NIE de la persona titulará

Si la persona titular Ús una empresa, entitat o d'altres persones jurÝdiques

  • Fotoc˛pia del DNI, NIF o NIEáde la persona representant
  • Autoritzaciˇ segellada per l'empresaái fotoc˛pia de l'escriptura on consti la persona administradora o la persona apoderada que autoritza i, si s'escau, fotoc˛pia de l'escriptura de poders notarials.
  • Fotoc˛pia de la targeta amb el NIF de l'empresa.

á

Dates

Es pot sol·licitar en qualsevol moment.

Consulteu en aquest enllaç els horaris d'atenció de l'Institut Municipal d'Hisenda.

 

Preu

    Tràmit gratuït.

Organisme responsable
TrÓmits relacionats
Darrera actualitzaciˇ  16 / 07 / 2018