Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Notificaciˇ de deute amb l'Ajuntament de Barcelona

El tràmit permet obtenir un document on consten els tributs i multes que no s'han pagat durant el període voluntari.

El deute inclou l'import principal més els interessos, el recàrrec i les costes de procediment.

Si es tenen deutes pendents en període de pagament voluntari, també es faran arribar, però en una altra notificació.

Cal saber que, les obligacions tributàries pendents es transmeten als hereus, considerant-se com a tal els impostos, les taxes i les contribucions especials. En cap cas s’hereten els deutes per  sancions.

Com tramitar

Sense certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu emplenar el formulari per sol·licitar la notificació, que rebreu per correu postal si sou la persona titular del deute o un professional de la gestió adherit al conveni de col·laboració amb l'Ajuntament i que disposa d'autorització prèvia del client a travès de la Carpeta del Professional.

Els professionals de la gestió que no hagin signat el conveni de col·laboració amb l'Ajuntament i no tenen accés previ a tràmits amb autorització, caldrà que abans sol·liciteu l'autorització del vostre client a través de la Carpeta del Professional. Un cop obtinguda aquesta autorització, podreu realitzar el tràmit.

 

Si sou una persona jurídica (empresa, entitat...) caldrà imprimir el full de sol·licitud generat amb la tramitació telemàtica i enviar-ho, per correu postal, juntament amb la documentació requerida, a l'Institut Municipal d'Hisenda.

 

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?
  1. Empleneu el formulari i confirmeu-ne les dades.

I desprÚs...

  • Si sou la persona titular del deute o un professional de la gestiˇ rebreu la notificaciˇ per correu postal a l'adreša que heu indicat en el full de solĚlicitud, sempre que aquesta adreša sigui la que consta a la base de dades de l'Institut Municipal d'Hisenda.
  • En el cas que l'adreša no hi consti, rebreu un missatge per correu electr˛nic informant-vos del procediment per efectuar el canvi de domicili. Un cop tramitada aquesta modificaciˇ, haureu de tornar a iniciar el trÓmit.
  • Si sou una persona jurÝdica (empresa, entitat...) caldrÓ imprimir el full de solĚlicitud generat amb la tramitaciˇ telemÓtica i enviar-ho, per correu postal, juntament amb la documentaciˇ requerida, a l'Institut Municipal d'Hisenda. Posteriorment rebreu la notificaciˇ per correu postal.
Qui ho pot demanar?

La persona titular del rebut o un professional de la gestió, degudament autoritzat.

Els professionals que representin als obligats al pagament i les persones jurídiques hauran de realitzar el tràmit, necessàriament, per mitjans telemàtics.

Documentaciˇ

Si sou la persona titular, no cal aportar documentació.


Si sou un professional de la gestió, no caldrà aportar documentació, però serà necessari haver sol·licitat prèviament l'autorització del client a travès de la Carpeta del Professional.

 

Si sou una persona jurídica haureu d'enviar per correu postal la documentació següent:

  • Full de sol·licitud signat per l'apoderat o l'administrador.
  • Fotocòpia de l'escriptura on constin les dades de l'empresa i de la persona que signa, o bé els poders legals.
  • Fotocòpia del document d'identitat de la persona que signa la sol·licitud.
  • Fotocòpia del NIF de l'empresa.
Dates

Si ha rebut la notificaciˇ entre el dies 1 i 15, el termini de pagament serÓ des de la data de recepciˇ de la notificaciˇ fins el dia 20 del mateix mes.

Si ha rebut la notificaciˇ entre el dia 16 i l'˙ltim dia del mes, el termini de pagament serÓ des de la data de recepciˇ de la notificaciˇ fins el dia 5 del mes segŘent.

Preu

    Tràmit gratuït.

Organisme responsable
TrÓmits relacionats