Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Pla de mobilitat del barri del Farró

El Pla de mobilitat del barri del Farró, del districte de Sarrià-Sant Gervasi, té com objectiu millorar la seguretat dels vianants, dissuadir les conductes incíviques en el trànsit i aparcament de vehicles i incrementar la tranquil·litat del veïnat.

Per aquest motiu, es crea una zona per vianants a la qual només hi podran accedir els residents, evitant el trànsit dels vehicles de pas. Els carrers que queden dins d'aquesta zona de vianants són: Vallirana, a partir del núm 9, Santjoanistes fins al núm 13 bis, de la Torre, pl Mañé i Flaquer, Francolí fins al núm 43, pl Sant Joaquim, Septimània, Berna, Sant Magí, Mont Roig, pl de la Torre, Mossèn Xiró, Mare de Deu de Gràcia i Camps i Fabrés.

Per accedir a la zona de trànsit restringit caldrà disposar d'una targeta que s'haurà d'apropar als porters automàtics que funcionaran les 24 hores, i caldrà esperar a que el semàfor doni pas al vehicle.

Els porters automàtics també donaran accés al transport públic (taxis), serveis especials (metges, medicaments d'urgència) i atendran totes les incidències que es puguin produir.

Els porters automàtics d'accés i de sortida estan instal·lats a:

  • Saragossa/Francolí (sortida).
  • Saragossa/Santjoanistes (entrada).
  • Guillem Tell/Vallirana (entrada).

L'horari de lliure accés (les pilones estaran baixades) és de dilluns a divendres de 9 a 12 hores i de 18.30 a 20.30 hores. Els dissabtes de 9 a 12h.

Per a càrrega i descàrrega de mercaderies cal utilitzar l'horari de lliure accés (hores fora de l'horari restringit).

A la zona de prioritat de vianants, la velocitat dels vehicles és limitada a 10 km per hora.

Com tramitar

Presencialment
Què podeu fer?

Podeu sol·licitar la targeta per accedir al barri del Farró.

Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?

Haureu de dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de Sarrià-Sant Gervasi per obtenir la targeta, per sol·licitar un duplicat per pèrdua, robatori o deteriorament o en cas de sol·licitar informació en cas que la targeta hagi estat donada de baixa.

Per als supòsits de pèrdua de la targeta o deteriorament d'aquesta, imputable al titutar de la targeta, cal fer el pagament al compte corrent 2100 0808 13 0200604008 a nom de l'Ajuntament de Barcelona. Una vegada fet el pagament i amb el comprovant bancari, cal adreçar-se a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de Sarrià-Sant Gervasi per sol·licitar una nova targeta.

 

Qui ho pot demanar?

Totes les persones que tenen vehicle (es necessari aportar número de matricula) i que son:

  • Veïns empadronats als carrers que formen part de la zona de prioritat per a vianants del barri del Farró.
  • Propietaris d'una plaça d'aparcament en els carrers de la zona esmentada.
  • Veïns de la tercera edat, majors de 65 anys, empadronats a la zona.
  • Veïns amb discapacitat empadronat a la zona que disposin de la targeta de permissibilitat d'aparcament.

Documentació

Denúncia de robari si és el cas.

On es pot fer?
Dates
  • Posada en funcionament dels pilons retràctils: al mes de juliol de 2006.
Preu

    Duplicat targeta d'accés: 9,23 euros

    Duplicat targeta de resident: 5,00 euros

    Per robatori o targeta defectuosa: gratuït (presentant la denúncia del robatori o la targeta defectuosa)

Organisme responsable