Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Pla de mobilitat del barri del Farró

El Pla de mobilitat del barri del Farró, del districte de Sarrià-Sant Gervasi, té com objectiu millorar la seguretat dels vianants, dissuadir les conductes incíviques en el trànsit i aparcament de vehicles i incrementar la tranquil·litat del veïnat.

Per aquest motiu, es crea una zona per vianants a la qual només hi podran accedir els residents, evitant el trànsit dels vehicles de pas. Els carrers que queden dins d'aquesta zona de vianants són: Vallirana, a partir del núm 9, Santjoanistes fins al núm 13 bis, de la Torre, pl Mañé i Flaquer, Francolí fins al núm 43, pl Sant Joaquim, Septimània, Berna, Sant Magí, Mont Roig, pl de la Torre, Mossèn Xiró, Mare de Deu de Gràcia i Camps i Fabrés.

Per accedir a la zona de trànsit restringit caldrà disposar d'una targeta que s'haurà d'apropar als porters automàtics que funcionaran les 24 hores, i caldrà esperar a que el semàfor doni pas al vehicle.

Els porters automàtics també donaran accés al transport públic (taxis), serveis especials (metges, medicaments d'urgència) i atendran totes les incidències que es puguin produir.

Els porters automàtics d'accés i de sortida estan instal·lats a:

  • Saragossa/Francolí (sortida).
  • Saragossa/Santjoanistes (entrada).
  • Guillem Tell/Vallirana (entrada).

L'horari de lliure accés (les pilones estaran baixades) és de dilluns a divendres de 9 a 12 hores i de 18.30 a 20.30 hores. Els dissabtes de 9 a 12h.

Per a càrrega i descàrrega de mercaderies cal utilitzar l'horari de lliure accés (hores fora de l'horari restringit).

A la zona de prioritat de vianants, la velocitat dels vehicles és limitada a 10 km per hora.

Com tramitar

Presencialment
Què podeu fer?

Podeu sol·licitar la targeta per accedir al barri del Farró.

Què necessiteu saber?
Com es fa el tràmit?

Per realitzar la tramitació, exclusiva del districte de Sarrià-Sant Gervasi, és necessari concertar cita prèvia accedint al tràmit Cita amb l’Ajuntament de Barcelona.

El dia de la cita, haureu de dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de Sarrià-Sant Gervasi per: obtenir la targeta, sol·licitar un duplicat per pèrdua, robatori o deteriorament o en cas de sol·licitar informació en cas que la targeta hagi estat donada de baixa. 

Per als supòsits de pèrdua de la targeta o deteriorament d'aquesta, imputable al titutar de la targeta, cal fer el pagament al compte corrent 2100 0808 13 0200604008 a nom de l'Ajuntament de Barcelona. Una vegada fet el pagament i amb el comprovant bancari, cal adreçar-se a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de Sarrià-Sant Gervasi per sol·licitar una nova targeta.

 

Qui ho pot demanar?

Totes les persones que tenen vehicle (es necessari aportar número de matricula) i que son:

  • Veïns empadronats als carrers que formen part de la zona de prioritat per a vianants del barri del Farró.
  • Propietaris d'una plaça d'aparcament en els carrers de la zona esmentada.
  • Veïns de la tercera edat, majors de 65 anys, empadronats a la zona.
  • Veïns amb discapacitat empadronat a la zona que disposin de la targeta de permissibilitat d'aparcament.

Documentació
  • Instància genèrica de l'Ajuntament de Barcelona. Podeu descarregar-vos la instància aquí.
  • Denúncia de robatori si és el cas.
On es pot fer?
Dates
  • Posada en funcionament dels pilons retràctils: al mes de juliol de 2006.
Preu

    Duplicat targeta d'accés: 9,23 euros

    Duplicat targeta de resident: 5,00 euros

    Per robatori o targeta defectuosa: gratuït (presentant la denúncia del robatori o la targeta defectuosa)

Organisme responsable
Darrera actualització  18 / 12 / 2018