Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Carpeta del CiutadÓ

La Carpeta del Ciutadà és un servei del Portal de Tràmits que vol facilitar i agilitzar les gestions que habitualment els ciutadans realitzen amb l'Ajuntament. El servei permet:

-Efectuar consultes sobre:

  • Les dades fiscals del ciutadà
  • Les dades padronals del ciutadà i també del cens electoral.
  • Els objectes fiscals dels què el ciutadà n'és titular (immobles i vehicles), així com les dades de domiciliació bancària del corresponent impost.
  • Els impostos i tributs pagats i els pendents de pagament.
  • Les multes pagades i les pendents de pagament.
  • L'estat de les incidències, reclamacions i suggeriments fets a través del web http://ajuntament.barcelona.cat
  • L'estat dels tràmits realitzats per internet, a través del Portal de Tràmits.
  • Aquells tràmits en què heu donat consentiment per rebre informació complementària d'altres serveis o actuacions municipals.

-Realitzar els següents tràmits i gestions:

  • Descarregar el volant de convivència i el de residència.
  • Consultar una cita que heu concertat amb l'Ajuntament i/o donar-la de baixa.
  • Fer un duplicat de la carta de pagament de les multes pendents.
  • Fer el pagament amb targeta de les multes pendents.
  • Descarregar el certificat de pagament de les multes pagades.
  • Subscriure's al servei d'avisos i alertes per SMS.

Atenciˇ

Cal tenir en compte que a la Carpeta del Ciutadà estan disponibles les multes següents:

  • Multes de trànsit (MU).
  • Multes per infraccions lleus de l’ordenança de Convivència (MA).
  • Multes per infraccions de les ordenances municipals (MV / MW).

Cal tenir en compte que a la Carpeta del Ciutadà només pot accedir i visualitzar els tràmits que realitzi com a persona interessada i no com a representant.

Com tramitar

Internet
M˛bil
Amb certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu accedir directament a la vostra Carpeta i realitzar els tràmits i gestions més habituals amb l'administració municipal.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?

Per accedir a la vostra Carpeta del Ciutadà haureu de disposar de certificat digital o de la Identitat Digital Mòbil de l'Ajuntament de Barcelona (mobileID) de nivell acreditat o certificat.

Consulteu els certificats admesos en el Portal de Tràmits de l'Ajuntament de Barcelona.

  1. Premeu el botó iniciar i un cop acreditada la vostra identitat mitjançant el certificat digital, automàticament es generarà la Carpeta del Ciutadà.

I desprÚs...

  • Podreu accedir tants cops com desitgeu a la vostra Carpeta, realitzar les gestions més habituals amb l'Ajuntament i consultar l'estat dels tràmits sol·licitats.
Qui ho pot demanar?

Qualsevol persona física que disposi de certificat digital reconegut pel Portal de Tràmits de l'Ajuntament de Barcelona.

No és necessari que estigui empadronada a la ciutat de Barcelona ni que sigui contribuent de l'Ajuntament.

Documentaciˇ
  • No cal aportar cap documentació.
Dates
  • Podeu consultar els tràmits que heu realitzat durant els darrers sis mesos.
  • Podeu consultar les multes i els impostos pendents de pagament dels darrers cinc anys.
  • Podeu consultar les multes i els impostos pagats dels darrers dos anys (el temps es compta a partir de la data d'emissió de la multa o impost).
  • Podeu obtenir certificats de pagament de les multes pagades dels darrers dos anys.
  • Podeu consultar l'estat de les incidències, reclamacions i suggeriments fets a través del web www.bcn.cat dels darrers dos anys.
Preu
    • La Carpeta del Ciutadà és una aplicació gratuïta.
Organisme responsable
TrÓmits relacionats
Darrera actualitzaciˇ  16 / 10 / 2017