Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Carpeta del CiutadÓ

La Carpeta del Ciutadà és un servei del Portal de Tràmits que vol facilitar i agilitzar les gestions que habitualment els ciutadans realitzen amb l'Ajuntament. El servei permet:

-Efectuar consultes sobre:

  • Les dades fiscals del ciutadà
  • Les dades padronals del ciutadà i també del cens electoral.
  • Els objectes fiscals dels què el ciutadà n'és titular (immobles i vehicles), així com les dades de domiciliació bancària del corresponent impost.
  • Els impostos i tributs pagats i els pendents de pagament.
  • Les multes pagades i les pendents de pagament.
  • L'estat de les incidències, reclamacions i suggeriments fets a través del web http://ajuntament.barcelona.cat
  • L'estat dels tràmits realitzats per internet, a través del Portal de Tràmits.
  • Aquells tràmits en què heu donat consentiment per rebre informació complementària d'altres serveis o actuacions municipals.

-Realitzar els següents tràmits i gestions:

  • Descarregar el volant de convivència i el de residència.
  • Consultar una cita que heu concertat amb l'Ajuntament i/o donar-la de baixa.
  • Fer un duplicat de la carta de pagament de les multes pendents.
  • Fer el pagament amb targeta de les multes pendents.
  • Descarregar el certificat de pagament de les multes pagades.
  • Subscriure's al servei d'avisos i alertes per SMS.

Atenciˇ

Cal tenir en compte que a la Carpeta del Ciutadà estan disponibles les multes següents:

  • Multes de trànsit (MU).
  • Multes per infraccions lleus de l’ordenança de Convivència (MA).
  • Multes per infraccions de les ordenances municipals (MV / MW).

Cal tenir en compte que a la Carpeta del Ciutadà només pot accedir i visualitzar els tràmits que realitzi com a persona interessada i no com a representant.

Com tramitar

Internet
Amb certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu accedir directament a la vostra Carpeta i realitzar els tràmits i gestions més habituals amb l'administració municipal.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?

Per accedir a la vostra Carpeta del Ciutadà haureu de disposar de certificat digital o de la Identitat Digital Mòbil de l'Ajuntament de Barcelona (mobileID) de nivell acreditat.

Consulteu els certificats admesos en el Portal de Tràmits de l'Ajuntament de Barcelona.

  1. Premeu el botó iniciar i un cop acreditada la vostra identitat mitjançant el certificat digital, automàticament es generarà la Carpeta del Ciutadà.

I desprÚs...

  • Podreu accedir tants cops com desitgeu a la vostra Carpeta, realitzar les gestions més habituals amb l'Ajuntament i consultar l'estat dels tràmits sol·licitats.
Qui ho pot demanar?
  • Persons físiques empadronades a la ciutat de Barcelona.
  • Persones físiques que no estiguin empadronades a la ciutat de Barcelona però que siguin contribuents de l'Ajuntament.

En ambdós casos caldrà disposar de certificat digital reconegut pel Portal de Tràmits de l'Ajuntament de Barcelona.

Documentaciˇ
  • No cal aportar cap documentació.
Dates
  • Podeu consultar els tràmits que heu realitzat durant els darrers sis mesos.
  • Podeu consultar les multes i els impostos pendents de pagament dels darrers cinc anys.
  • Podeu consultar les multes i els impostos pagats dels darrers dos anys (el temps es compta a partir de la data d'emissió de la multa o impost).
  • Podeu obtenir certificats de pagament de les multes pagades dels darrers dos anys.
  • Podeu consultar l'estat de les incidències, reclamacions i suggeriments fets a través del web www.bcn.cat dels darrers dos anys.
Preu
    • La Carpeta del Ciutadà és una aplicació gratuïta.
Organisme responsable
TrÓmits relacionats