Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Gestions i procediments cadastrals

La normativa en vigor obliga a la incorporació dels béns immobles (i de qualsevol alteració de les seves característiques), en el Cadastre Immobiliari. Dita incorporació s'efectua a través de diferents procediments, en funció del fet, acte o negoci que la provoqui.

Entre els procediments cadastrals més habituals que poden efectuar els ciutadans destaquen:

  • Les declaracions cadastrals
  • Les comunicacions cadastrals: efectuades per notaris i Administracions Públiques
  • Les sol·licituds cadastrals
  • Els recursos de reposició i d'alçada
  • L'accés a dades cadastrals i obtenció d'informació: valors del sol i de finques
  • Certificats cadastrals: pot consultar el tràmit Certificats cadastrals de béns immobles i altres productes cadastrals

Si desitja consultar informació sobre els diferents procediments cadastrals, accedeixi a la Guia de procediments més freqüents per al ciutadà.

Com tramitar

Tramitaciˇ
QuŔ podeu fer?

Podeu efectuar les gestions mÚs habituals relacionades amb la informaciˇ cadastrals dels bÚns immobles.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?

Els canals disponibles per tramitar varien en funció del procediment que es vol efectuar:

  1. Una gran part es pot tramitar telemàticament, a través de la Seu Electrònica del Cadastre.
  2. D'altres s'han de tramitar de manera presencial, en les Gerències i Subgerències del Cadastre.

Qui ho pot demanar?

Els ciutadans interessats.

Documentaciˇ

La documentació varia en funció del tràmit que es vulgui efectuar, i en alguns casos cal fer la sol·licitud mitjançant una instància específica.

On es pot fer?
Dates

Els terminis per tramitar i la resposta per part de l'Administració, varien en funció del procediment que es vol efectuar. Pot realitzar la consulta accedint a aquest enllaç.

Organisme responsable
  • Administraciˇ General de l'Estat
TrÓmits relacionats