Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Incorporació al sistema ordinari de treball de persones amb discapacitat

Les persones amb discapacitat que poden tenir un rendiment normal o quasi normal i dotades d'una autonomia suficient per a la vida professional i social han de ser orientades cap a la integració en el sistema ordinari de treball.

La llei estableix que:

  • Les empreses de més de 50 treballadors han de reservar un 2% de la plantilla per a persones discapacitades (a l'Administració pública la reserva és d'un 3%).
  • La prohibició de discriminació en la col·locació i participació en igualtat de condicions en les proves selectives d'ingrés a l'Administració pública.
  • Subvencions a empreses per a l'adaptació de llocs de treball.
  • Bonificació en les quotes de la Seguretat Social.

Com tramitar

Tramitació
Com es fa el tràmit?

Cal inscriure's a l'Oficina de Treball corresponent.

També pot fer-se la inscripció al Servei Català d'Ocupació, dins del registre de treballadors disminuïts.

Hom pot adreçar-se a serveis específics d'orientació laboral, com és l'Equip d'Assessorament Laboral de l'Institut Municipal de Persones amb Disminució.

Qui ho pot demanar?
  • Cal tenir l'edat laboral.
  • Cal tenir un grau de discapacitat oficialment reconegut (certificat de reconeixement de la discapacitat igual o superior al 33%.

On es pot fer?
Organisme responsable
Darrera actualització  08 / 05 / 2017