Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Incorporaciˇ al sistema ordinari de treball de persones amb discapacitat

Les persones amb discapacitat que poden tenir un rendiment normal o quasi normal i dotades d'una autonomia suficient per a la vida professional i social han de ser orientades cap a la integració en el sistema ordinari de treball.

La llei estableix que:

  • Les empreses de més de 50 treballadors han de reservar un 2% de la plantilla per a persones discapacitades (a l'Administració pública la reserva és d'un 3%).
  • La prohibició de discriminació en la col·locació i participació en igualtat de condicions en les proves selectives d'ingrés a l'Administració pública.
  • Subvencions a empreses per a l'adaptació de llocs de treball.
  • Bonificació en les quotes de la Seguretat Social.

Com tramitar

Tramitaciˇ
Com es fa el trÓmit?

Cal inscriure's a l'Oficina de Treball corresponent.

També pot fer-se la inscripció al Servei Català d'Ocupació, dins del registre de treballadors disminuïts.

Hom pot adreçar-se a serveis específics d'orientació laboral, com és l'Equip d'Assessorament Laboral de l'Institut Municipal de Persones amb Disminució.

Més informació del tràmit al web de la Generalitat de Catalunya.

Qui ho pot demanar?
  • Cal tenir l'edat laboral.
  • Cal tenir un grau de discapacitat oficialment reconegut (certificat de reconeixement de la discapacitat igual o superior al 33%.

On es pot fer?
Organisme responsable
Darrera actualitzaciˇ  28 / 02 / 2018