Tots els establiments comercials han de disposar de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia a disposició de les persones consumidores i usuàries.
Queden exclosos de l’obligació de disposar de fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia:
Els establiments comercials han d’exhibir al públic, de manera permanent i en un lloc ben visible, un cartell on s’anunciï la disponibilitat dels fulls oficials de queixa, reclamació i denúncia. En aquest cartell, també s’ha d’indicar un número de telèfon d’atenció ciutadana per realitzar consultes de consum i, si l’establiment en disposa, també hi ha de constar el número de telèfon o l’adreça de correu electrònic d’atenció a les persones consumidores.
Si l'establiment comercial no lliura el full de reclamacions al consumidor que ho demani, aquest pot trucar a la Guàrdia Urbana. El reclamant pot denunciar a l'OMIC aquesta infracció.
Per a descarregar els fulls de reclamació i els cartells o obtenir més informació, les empreses poden consultar l'Espai Empreses del web de l'OMIC.
Podeu adreçar-vos a l'Oficina d'Atenció al Consumidor (OMIC) per demanar els fulls de reclamació. Si preferiu evitar desplaçaments, els podeu descarregar des de l'Espai Empreses del web de l'OMIC.
Descarregueu el model del full de reclamacions des de l'Espai Empreses del web de l'OMIC o adreceu-vos a l'oficina.
El cartell informador de què es disposa d'aquests fulls de reclamacions, també es pot descarregar des de la mateixa web.
Els fulls de reclamació es poden obtenir també a l'Oficina de Gestió Empresarial, de manera presencial, o a l'Agència Catalana de Consum, de manera presencial o mitjançant el seu web.
Els propietaris dels negocis o persones que els representin.