Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

TeleassistŔncia de la Creu Roja

Servei que es presta en el mateix domicili de les persones durant les 24 hores de dia, mitjançant la instal·lació d'un aparell a l'habitatge que connecta la línia telefònica (telèfon fix) amb una central de senyals d'emergència.

Aquest aparell es complementa amb un telecomandament remot, en forma de penjoll, que la persona usuària ha de dur posat mentre és al seu domicili. El penjoll es pot mullar, de manera que el pot portar també al bany o a la dutxa.

Només prement un botó, s'estableix contacte amb un sistema de mans lliures amb la Central d'Alarmes de la Creu Roja.

L'operador/a escoltarà activament les necessitats puntuals de la persona usuària i activarà els recursos necessaris, tant de l'entorn de la persona usuària (familiars, veïns, amics...), com de la Creu Roja o d'atenció d'emergències, per tal de donar-li resposta el més ràpid possible.

Com tramitar

Tramitaciˇ
Com es fa el trÓmit?

Cal posar-se en contacte amb el servei de teleassistŔncia de la Creu Roja

Qui ho pot demanar?

Pot solĚlicitar-ho qualsevol persona, per˛ estÓ destinat preferentment a persones de mÚs de 65 anys o bÚ amb certificat de reconeixement de disminuciˇ i que visquin soles o passin soles un elevat nombre d'hores:

  • Cal residir a la provÝncia de Barcelona.
  • Cal estar disposat a designar una persona de confianša (ve´ns, familiars o amics) per tal de deixar-li un joc de claus de l'habitatge.

On es pot fer?
Preu

    Any 2017:

    • Quota mensual: 29 euros
    • Dipòsit (primer mes) 0 euros
    • Quota d'alta (primer mes): 0 euros

    Alarmes complementàries:

    • Detector de caigudes: 3 euros mensuals
    • Detector de fums: 3 euros mensuals
    • Penjoll adicional: 3 euros mensuals
    • Control de mobilitat: 3 euros mensuals

     

    Per a més informació es pot contactar amb el Servei de Teleassistència a domicili de Creu Roja.

Organisme responsable