Quan s'ha produït un accident de trànsit i han hagut d'intervenir agents de la Guàrdia Urbana, aquests elaboren un informe o atestat amb les dades i les proves de l'accident. Aquest document inclou les dades de les persones i dels vehicles implicats en el sinistre, el croquis del lloc de l'accident i les observacions fetes per la Guàrdia Urbana.
D'aquest informe i de les fotografies preses al lloc del sinistre es pot sol·licitar una còpia sempre que hagin passat com a mínim 20 dies des de la data de l'accident. En cas contrari es pot sol·licitar un informe base amb les dades de les persones i dels vehicles implicats en l'accident.
Podeu finalitzar el tràmit per internet: emplenar el formulari per generar la còpia de l'informe d'accident de trànsit i les fotografies i imprimir-lo directament.
Si l'informe encara no ha estat finalitzat per la Guàrdia Urbana podeu generar una còpia de l'informe base.
Podeu iniciar el tràmit si sou una companyia asseguradora o una altra empresa autoritzada i disposeu d'un nom d'usuari i d'una contrasenya que facilita la Guàrdia Urbana.
Si no en teniu, els podeu demanar a l'Oficina d'Informació i Tràmits de la Guàrdia Urbana.
Empleneu el formulari i confirmeu-ne les dades.
I després...
Si el tipus de còpia d'informe d'accident de trànsit que demaneu no és gratuïta, posteriorment rebreu per correu postal el document per fer el pagament de les taxes.
Les companyies asseguradores dels vehicles implicats en l'accident.
No cal aportar documentació.
Es pot sol·licitar la còpia del comunicat d'accident de trànsit un cop transcorreguts 20 dies aproximadament des de la data del sinistre.
Les còpies de les dades bàsiques, que detallen només les dades de les persones i dels vehicles implicats, són gratuïtes.
Informe d'accident de trànsit sol·licitat presencialment:
Informe d'accident de trànsit sol·licitat per internet: