Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Targeta Blanca per a l'˙s del Servei P˙blic de Transport Especial

Sol·licitud de la targeta que fa possible que el seu titular pugui demanar el servei, porta a porta, de transport especial per a persones amb dificultats greus de mobilitat.

El servei s'ofereix en funció de la disponibilitat dels vehicles i del recorregut.

Per demanar la renovació cal tornar a fer la sol·licitud de la targeta però especificant que es tracta d'una renovació.

Per demanar un duplicat per pèrdua d'una targeta vigent, cal trucar a l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat. En aquest cas no és necessari aportar documentació.

Com tramitar

Amb certificat digital
Sense certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu finalitzar el tràmit per internet: emplenar el formulari de sol·licitud, adjuntar-hi la documentació necessària i presentar-ho tot al registre telemàtic de l'Ajuntament de Barcelona.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?

Abans d’iniciar el tràmit, haureu de descarregar, emplenar i guardar al vostre ordinador el  document de característiques específiques del tràmit (disponible per a versions Acrobat Reader 7 o superiors) que haureu d’adjuntar al formulari com a part de la documentació de la vostra sol·licitud.

El formulari demanarà que us identifiqueu amb un certificat digital i que feu ús de la signatura electrònica per presentar la sol·licitud al registre telemàtic. Consulteu la llista de certificats digitals acceptats en aquest portal i els components tècnics que requereix la signatura electrònica.

  1. Empleneu el formulari.

  2. Adjunteu l’arxiu del document de característiques específiques del tràmit i  resta de documentació necessària.

    Consulteu les condicions que han de complir els documents electrònics perquè s'acceptin en aquest portal i la manera de generar-los.

  3. Confirmeu-ne les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemàtic.

I desprÚs...

Posteriorment, l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat enviarÓ la Targeta per correu postal al domicili del titular.

Qui ho pot demanar?

Pot demanar-la qualsevol persona a partir dels 4 anys, amb una discapacitat greu de mobilitat empadronada a Barcelona.

Documentaciˇ

Recordeu que haureu de tenir la documentació preparada en arxius o fitxers per adjuntar-la al formulari.

Per fer el tràmit cal aportar aquesta documentació:

  • Document de característiques específiques del tràmit.
  • Fotocòpia de la targeta acreditativa de la discapacitat, o del certificat de reconeixement de la discapacitat o de la notificació de la resolució per la qual es qualifica el grau de discapacitat emès pels Centres d'Atenció a persones amb discapacitat (CAD) de l'ICASS (Institut Català d'Assistència i Serveis Socials). En el document ha de constar que SÍ supera el Barem de Mobilitat Reduïda.
  • Fotocòpia del DNI del titular.
Dates
  • Termini de resolució: aproximadament 4 mesos.
  • Termini de validesa de la targeta:
    • Si la valoració de la discapacitat és definitiva: indefinit.
    • Si la valoració de la discapacitat és provisional: fins el termini de validesa de la valoració
Preu

    La tramitaciˇ de la targeta Ús gratu´ta

    El preu del transport varia segons el servei que es demani:

    • Quan s'utilitza el microb˙s: les targetes individuals o multiviatge s'han de comprar al conductor del microb˙s. El preu Ús el mateix que la resta de transport urbÓ. TambÚ la targeta rosa i la targeta d'acompanyant sˇn vÓlides per a aquest servei de microb˙s.á
    • Quan s'utilitza el taxi: el preu del trajecte Ús el mateix que el d'un bitllet senzill d'autob˙s en l'Ómbit de l'EMT (primera corona tarifÓria) i s'ha de pagar en efectiu al taxista.

    Enátots dos tipus de vehicles es pot portar un acompanyant sempre i quan la persona amb discapacitat porti el Passi MetropolitÓ d'Acompanyant.

Organisme responsable
TrÓmits relacionats