Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Targeta Blanca per a l'˙s del Servei P˙blic de Transport Especial

Sol·licitud de la targeta que fa possible que el seu titular pugui demanar el servei, porta a porta, de transport especial per a persones amb dificultats greus de mobilitat.

El servei s'ofereix en funció de la disponibilitat dels vehicles i del recorregut.

Per demanar la renovació cal tornar a fer la sol·licitud de la targeta però especificant que es tracta d'una renovació.

Per demanar un duplicat per pèrdua d'una targeta vigent, cal trucar a l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat. En aquest cas no és necessari aportar documentació.

Com tramitar

Amb certificat digital/Identitat Digital al M˛bil
Sense certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu finalitzar el tràmit per internet: emplenar el formulari de sol·licitud, adjuntar-hi la documentació necessària i presentar-ho tot al registre telemàtic de l'Ajuntament de Barcelona.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?

Abans d’iniciar el tràmit, haureu de descarregar, emplenar i guardar al vostre ordinador el  document de característiques específiques del tràmit (disponible per a versions Acrobat Reader 7 o superiors) que haureu d’adjuntar al formulari com a part de la documentació de la vostra sol·licitud.

El formulari demanarà que us identifiqueu amb un certificat digital i que feu ús de la signatura electrònica per presentar la sol·licitud al registre telemàtic. Consulteu la llista de certificats digitals acceptats en aquest portal i els components tècnics que requereix la signatura electrònica.

  1. Empleneu el formulari.

  2. Adjunteu l’arxiu del document de característiques específiques del tràmit i  resta de documentació necessària.

    Consulteu les condicions que han de complir els documents electrònics perquè s'acceptin en aquest portal i la manera de generar-los.

  3. Confirmeu-ne les dades i signeu la sol·licitud per presentar-la al registre telemàtic.

I desprÚs...

Posteriorment, l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat enviarÓ la Targeta per correu postal al domicili del titular.

Qui ho pot demanar?

Pot demanar-la qualsevol persona a partir dels 4 anys, amb una discapacitat greu de mobilitat empadronada a Barcelona.

Documentaciˇ
  • Instància específica, degudament emplenada i signada.
  • Fotocòpia de la targeta acreditativa de la discapacitat, o del certificat de reconeixement de la discapacitat o de la notificació de la resolució per la qual es qualifica el grau de discapacitat emès pels Centres d'Atenció a persones amb discapacitat (CAD) de l'ICASS (Institut Català d'Assistència i Serveis Socials). En el document ha de constar que SÍ supera el Barem de Mobilitat Reduïda.
  • Fotocòpia del DNI del titular, en cas de majors d'edat. Si el titular és menor, caldrà fer constar en el formulari el telèfon de contacte del pare, mare o tutor.

 

Dates
  • Termini de resolució: aproximadament 4 mesos.
  • Termini de validesa de la targeta:
    • Si la valoració de la discapacitat és definitiva: indefinit.
    • Si la valoració de la discapacitat és provisional: fins el termini de validesa de la valoració
Preu

    La tramitaciˇ de la targeta Ús gratu´ta

    El preu del transport varia segons el servei que es demani:

    • Quan s'utilitza el microb˙s: les targetes individuals o multiviatge s'han de comprar al conductor del microb˙s. El preu Ús el mateix que la resta de transport urbÓ. TambÚ la targeta rosa i la targeta d'acompanyant sˇn vÓlides per a aquest servei de microb˙s.á
    • Quan s'utilitza el taxi: el preu del trajecte Ús el mateix que el d'un bitllet senzill d'autob˙s en l'Ómbit de l'EMT (primera corona tarifÓria) i s'ha de pagar en efectiu al taxista.

    Enátots dos tipus de vehicles es pot portar un acompanyant sempre i quan la persona amb discapacitat porti el Passi MetropolitÓ d'Acompanyant.

Organisme responsable
TrÓmits relacionats
Darrera actualitzaciˇ  25 / 04 / 2018