Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Pagament del dip˛sit de garantia de gestiˇ dels enderrocs, runa i residus de la construcciˇ en expedients d'obres

El tràmit permet pagar el dipòsit de garantia de gestió dels enderrocs, runa i residus de la construcció, previ al lliurament de la llicència d'obres majors o del comunicat.

En funció del règim d'intervenció i del mitjà escollit podeu  realitzar el pagament de manera telemàtica o bé haureu de fer-ho presencialment.

1. Obres subjectes al règim de comunicat: en tots els casos (efectiu, mitjançant aval bancari o assegurança de caució) caldrà efectuar el pagament de manera presencial.

2. Obres subjectes al règim de llicència: podeu escollir entre fer el pagament en efectiu de manera telemàtica o bé mitjançant la constitució d'aval bancari o assegurança de caució. En aquests dos darrers casos caldrà fer la tramitació de manera presencial.

Atenciˇ

El pagament telemàtic del dipòsit es podrà efectuar a partir del dia 19 de març, però únicament estarà disponible en els dipòsits on el document d’instruccions especifiqui la possibilitat de tramitació per internet.

Com tramitar

Sense certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu finalitzar el tràmit per internet: pagar el dipòsit de garantia de gestió de residus d'expedients d'obres majors i obtenir-ne el justificant de pagament. En aquest cas podeu pagar amb targeta bancària o bé amb càrrec a compte.

Si voleu efectuar el pagament mitjançant xec bancari o xec conformat, amb aval bancari o assegurança de caució haureu de realitzar el tràmit de manera presencial, en les oficines de la Tresoreria Municipal.

En tots els casos, el pagament del dipòsit de garantia de residus dels expedients de comunicats d'obres, s'hauran de fer de manera presencial, en les oficines de la Tresoreria Municipal.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?
  1. Trieu la modalitat de pagament:

    • Targeta bancària: Per aquesta modalitat l'import del document de pagament pot ser de fins a 3.000 euros. No s'accepten targetes de compra ni la targeta de crèdit o dèbit Union Pay.

     

    • Càrrec en compte: Si trieu aquesta opció haureu de fer servir un certificat digital (consulteu la llista de certificats digitals acceptats en el Portal de Tràmits de l'Ajuntament de Barcelona) o la Identitat Digital Mòbil (mobileID) de nivell acreditat o certificat (únicament per a persones físiques). També haureu de tenir un compte obert a CaixaBank.

       Empleneu el formulari amb les dades del document de pagament i premeu continuar.

  2. Introduïu les dades de la targeta o del compte bancari i realitzeu el pagament.

I desprÚs...

  • Una vegada realitzat el pagament telemàtic podeu imprimir-vos un document en format "pdf", com a justificant del tràmit efectuat, o desar-lo en el vostre ordinador.
  • La constitució definitiva del dipòsit resta condicionada a la comprovació de l'ingrés efectiu en els comptes municipals.
  • La Tresoreria municipal verificarà l'ingrés i enviarà el resguard de la constitució del dipòsit a l'adreça de correu electrònic designada en la sol·licitud de la llicència.
  • La constitució del diposit quedarà enregistrada en el Servei de Llicències en un termini màxim de 48 hores (dies hàbils), moment a partir del qual la llicència podrà ser retirada.
Qui ho pot demanar?
  • El titular de la llicència o comunicat.
Documentaciˇ

Caldrà disposar de:

  • L'identificador de pagament, dada que consta al document Dipòsit de garantia que us lliuraran els Serveis Tècnics municipals.
  • El número d'una targeta bancària o del compte bancari.
Dates
  • El termini per constituir el dipòsit és de 12 mesos, equivalent al termini d'inici de les obres, a comptar des de la data que consta al document Dipòsit de garantia que us lliurarà el Servei de Llicències.
Preu
    • L'import que indiqui el document Dipòsit de garantia que us lliurarà el Servei de Llicències.
Organisme responsable
Darrera actualitzaciˇ  29 / 05 / 2018