Ajuntament de Barcelona Ajuntament de Barcelona
Empreses | Ciutadans

Mobile ID: identitat digital al m˛bil

Mobile ID ofereix als ciutadans una identitat digital al mòbil que permet realitzar tràmits telemàtics amb l'Ajuntament de Barcelona i d'altres administracions, sense necessitat de certificat digital, però amb les mateixes garanties.

El sistema disposa de tres nivells d'identitat: usuari registrat, acreditat i certificat.

-L'usuari registrat és el nivell més baix i no permet fer tràmits autenticats. Per poder-se registrar cal baixar-se al mòbil l'App Mobile ID. Un cop registrat, l'Ajuntament de Barcelona permet  demanar volants de padró, que s'enviaran al domicili del sol·licitant per correu postal, duplicats del rebut de l'impost sobre vehicles de tracció mecànica, que es podran descarregar en format pdf al mòbil, consultar la ubicació d'un vehicle que s'hagi endut la grua o l'estat d'un expedient d'obres sol·licitat i efectuar el pagament de tributs i multes (sempre que disposi d'un document de pagament vigent). També es pot demanar cita amb l'Ajuntament de Brcelona.

-L'usuari acreditat pot realitzar tots els tràmits del nivell registrat i a més, aquells tràmits que requereixin autenticar-se: obtenir volants de padró, accedir a la carpeta del ciutadà per consultar les seves dades fiscals i de padró, obtenir duplicats i certificats de pagament de multes i pagar multes amb targeta de crèdit. També podrà tramitar la consulta prèvia d'obres a través de l'APP.

-L'usuari certificat pot realitzar tots els tràmits dels nivells registrat i acreditat i a més, aquells tràmits que requereixin la signatura electrònica de documents.

Per realitzar gestions amb la identitat digital (revocació, bloqueig) consulteu el trámit Mobile ID: Gestió de la identitat digital.

Atenciˇ

Per acreditar, bloquejar o donar de baixa la identitat mitjançant el web de Firmaprofesional, cal disposar d'un dels següents certificats digitals:

  • DNI electrònic.
  • Certificats de persona física reconeguts de Firmaprofesional.
  • Consorci AOC: CPIXSA-1, CPIXSA-2, CPISR-1, CPISR-2

Com tramitar

Amb certificat digital
QuŔ podeu fer?

Podeu autoacreditar-vos si disposeu de certificat digital.

QuŔ necessiteu saber?
Com es fa el trÓmit?

El formulari demanarà que us identifiqueu amb un certificat digital.

  1. Introduïu el vostre certificat digital i accediu al tràmit de MobileID.

    -Si no esteu registrat, empleneu el formulari i accepteu les condicions d'ús. Les dades marcades amb asterisc* són obligatòries.

    -Si ja esteu registrat, comproveu que les dades són correctes i signeu telemàticament la sol·licitud.

    En ambdós casos, imprimiu i guardeu el full amb el CAID (Codi d'activació de la identitat digital),  que posteriorment haureu d'introduir a l'app mobileID per finalitzar l'acreditació.

I desprÚs...

  • Si prèviament us havíeu registrat, haureu d'introduir el CAID a l'app mobileID per finalitzar l'autoacreditació.
  • Si no us havieu registrat, primer haureu de baixar-vos l'app mobileID per després introduir-hi el CAID per finalitzar l'autoacreditació.
Qui ho pot demanar?

Per aconseguir la identitat al mòbil cal disposar d'un smartphone amb connexió a internet i sistema operatiu Android o iOS (iPhone).

Podran autoacreditar-se les persones majors d'edat que disposin de certificat digital.

Documentaciˇ

No cal aportar cap documentació.

Dates

En qualsevol moment.

Preu

    Baixar-se l'App MobileID és gratuït.

    El cost de navegació depèn de la tarifa que tingueu contractada.

Organisme responsable
TrÓmits relacionats
Darrera actualitzaciˇ  25 / 10 / 2017