Ciutat Vella ha establert zones de prioritat per als vianants,la limitació progressiva de l'accés al barri de vehicles que no siguin propietat dels veïns i places d'aparcament exclusives per a residents (Àrea Verda).
Targeta de mobilitat:
Les targetes funcionen per un sistema de detecció per proximitat. Gràcies al sistema electrònic, la porta d'accés a la zona (pilona) s'obre automàticament quan s'hi apropa la targeta. Cal esperar que el semàfor doni pas al vehicle.
A les zones de vianants la velocitat és limitada a 10 km per hora les 24 hores del dia, i el tonatge màxim permès és de 5,5 tones.
L'aparcament resta prohibit en tot l'àmbit d'actuació.
Podeu sol·licitar la targeta de mobilitat del districte de Ciutat Vella.
Per realitzar la tramitació, exclusiva del Districte de Ciutat Vella, és necessari concertar cita prèvia accedint al tràmit Cita amb l’Ajuntament de Barcelona.
El dia de la cita, aneu a l'Oficina d'Atenció Ciutadana del districte de Ciutat Vella per a sol·licitar-la, aportant la documentació requerida segons sigui el cas.
Els comerciants per càrrega i descàrrega utilitzaran l'horari de lliure accés.
En cas de pèrdua o mal funcionament, primer caldrà fer la sol·licitud a l'oficina d'atenció ciutadana i, una vegada comprovades les dades se'ls entregarà un full d'ingrés per anar a pagar la taxa corresponent.
Per poder sol·licitar la targeta cal:
Instància genèrica del Ajuntament de Barcelona. Podeu descarregar-vos la instància aquí.
Els veïns empadronats als carrers afectats i que siguin titulars del vehicle:
Els hotels:
Els pàrquings:
La targeta és gratuïta, només s'ha de pagar en els següents casos:
Petició de duplicat de targeta:
Compte d'ingrés en cas de pèrdua o mal ús: